جمهوری جهانی شعر: مانیفست شعر میتراییک ایران ،رامین یوسفی

ساخت وبلاگ

لوحه ی رنگی،۲۳۹،کنت نواند".صدایی گرم بر زمینه ای خاکستری"،۱۹۶۱،رنگ و روغن، روی بوم،۲۰۷×۲۰۳ سانتی متر،مجموعه خصوصی،نیو یورک(فرامرزی،۱۳۸۸،۶۳۹).

مانیفست شعر میتراییک بر آن است تا به شکلی هویدا ،تلاش نماید با حضور اَبر سوشیال مدیا هایی که تمامی جنبه ها و زیبایی شناختی هنر و زندگی انسان معاصر را تحت تاثیر قرار داده ،و تا حدودی با برجسته نمودن برخی از شاخه های هنری،و با منزوی نمودن شعر معاصر (سوق دادن شاعران دهه های پیشین به ساده نویسی برخلاف مولفه های هنر مدرن و پست مدرن ،که این شاعران مدعی آنند، و یا نادانسته و بی مطالعه و شتابزده ،شعری را هر از چندگاهی در فضای مجازی نشر می دهند که طراوت و تازگی ندآرد و دیگر پلتفرم ها ،سکوی پرتابی شده اند تا هنرمندان سایر رشته ها ارز اندام[عرض اندام]نمایند و جز چند مدعی شعر، این کاروان عظیم را با خستگی و فرسودگی ، پیش رانند‌. شعر میتراییک ایران با آموزه هایی جدید و پویا در عرصه های جدید هنری ،برآن است تا با ارائه مانیفست شعر و مرام نامه اش،که مروری است از نیما و تصحیح اشعار موج نو(هوشنگ ⁹ایرانی) تا شعر دیگر و شعر حجم و شعر شعر ناب و جدال شعر برای شعر و هنر برای مردم و جامعه خاتمه داده و با فرم و ساختاری توامان محتوای نوی را برای خوانندگان شعر مدرن ارایه دهد.

مانیفست شعر میتراییک ایران(جمهوری جهانی شعر و هنر)

۱. تصویر و تخیل های مدرن:

۲. همراهی فرم و ساختار و ارایه ی محتوایی خواننده پسند،رفورماسیون های شعری:

۳.ابهام یا ابهاماتی علمی که ایجاد ابعاد و گستره های معنایی می نماید:

۴. به چالش کشاندن اَبر روایت هایی چون: کانتی، هگلی، مارکسیسم و کاپیتالیسم و نویدهای شان... :

۵. عرفانی کاملن لائیک نه در گفتار بلکه در نوشتار.

۶. توسع زبان شناسی و زبانورزی و نیز بازی های زبانی:

۷. جامعه شناسی شعری:

۸. بهره گیره از فولک و خرده فرهنگ هایی به غنای شعر و سایر جنبه های هنری شعر میتراییک کمک می کنند.

۹. روانشناسی شهری ، روانکاوی و شهر،نقش کهن الگوها در جوامع مدرن امروزی:

۱۰. استوره- تاریخ- و سیاستورزی مدرن:

۱۱.فلسفه ی شعر و هستی :

۱۲. طنز: الف.طنز یوونال(جوونالی) ب. هوراسی:

۱۳. استفاده از فونت ها و سایر تکنیک هایی که به غنی شدن شعر و هنر کمک می کنند:

۱۴.شعرهای انسان شعر نشین و دغدغه هایش:

۱۵: شعر با تاکید به سطر بندی های دقیق:

۱۶. سطر شعر به منزله ی واحد ریتمیک نحوی و شناخت سطر شعر و ریتم آن :

۱۷.شعرهای منثور ِ جدید و جدید:

۱۹.نشانه شناسی شعر و ادبیات :

۲۰. استعاره های مفهومی و ساختار گزاره های استعاری ،نیز به کار گیری استعاره های پویا در شعر :

۲۱. دیالکتیک مفاهیم و نمادهای مدرن:

۲۲.صور خیال و تکنیک های مدرن:

۲۳: انسانگرایی شعورمند نه صوفیانه نه هیچ "ایسم" دیگر:

۲۴. له و علیه نظریه های شعری:

۲۵. جنسیت نوشتاری:

۲۶.آرابه هایی مدرن و امروزبن :

۲۷: عینیت و ذهنیت های معاصر:

۲۹: چالش با خرافات:

۳۰.پدیدارشناسی هوسرلی :

۳۱. استفاده از متون و واژگان باستانی با غنای آرکائیک در شعر و سایر هنرها های میتراییکی:

۳۲.عدم استفاده از نمادهای فرسوده درشعر:

۳۳. آشنایی زدایی های مدرن و گریز از فرسودگی و تکراری شدندمقطعی آن:

۳۴.پیکرمندی و روایتمندی در ساختاری دراماتیک :

۳۵. و ... :

رامین یوسفی،

میتراییک،آلفا،شعر...
ما را در سایت میتراییک،آلفا،شعر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 0misorad بازدید : 34 تاريخ : پنجشنبه 21 دی 1402 ساعت: 21:41